اینجا شاهرود است ، دار المومنین ، شهر مردان نبرد

در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع)؛ پیکر شهید خواجه میرزایی بر فراز دستان مردم شاهرود تشییع شد/ جاماندگان از قافله شهادت تجدید میثاق کردند

شهید خواجه میرزایی

 

شاهرود -  تشییع پیکر مطهر کبوتر سبکبال بهشتی شهید عطالله خواجه میرزایی توسط مردم شهید پرور شاهرود امروز حال و هوای این شهر را کربلایی کرد.

امروز حال و هوای شاهرود متفاوت از روزهای گذشته بود. قرار بود بعد از گذشت سالها دوباره این شهر همزمان با سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) عطرافشانی شود تا گرد و غبار غفلت زدگی را از دل و جان های ما شسته و از روزمرگی روزهای رنگانگ دنیا برهانند و راه و رسم عاشقی را به نسلهای جدید امروز نشان دهند.

شهید عطالله خواجه میرزایی

چند صباحی بود که دلمان گرفته بود و انگار خبر از میهمانی بود که در راه داشتیم. میزبان میهمانی بودیم سبکبال و از جنس پهلوانی که پس از 26 سال سفر آسمانی استخوانهای او برای ما سوغات آورده شد. میهمانی که اینبار روی دست ها آمد.

 

صبح امروز جاماندگان از قافله شهادت، ایثار و دلدادگی برای دیگر بار دور هم جمع شدند و خاطرات روزهای عشق و جنون خود را باهم مرور کردند و یکی دیگر از یاران تبار خورشید را با اشک های خود شسته و بر مرکبی از نور نه تنها بر روی دست های خود بلکه با دلهای خود تشییع کنند تا همچنان نام شهدا در تاریخ پرافتخار این شهر بدرخشد.

 

شرکت کنندگان در مراسم همراه با مراسم عطرافشانی با شاخه های گل پیکر شهید خواجه میرزایی را در مسیر تشییع گلباران کرده و همنوا با شعار "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" بر سر و سینه می زدند، پرچم های سرخ و سفید یاحسین(ع) را در دستان می چرخاندند و با هق هق اشکهایشان پس از گفتگویی با شهید چشم امیدشان را به آسمان دوخته و از شهید تمنای شفاعت و سعادت می کردند.

 

شهید عطاء الله خواجه میرزایی فرزند حاج قربانعلی اهل روستای تاش از توابع شهرستان شاهرود در سال 46 در این روستا متولد شد و در دوران جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوران آموزشی خدمت سربازی برای یاری دین، انقلاب و حفظ نظام و کشور جمهوری اسلامی به جبهه های حق علیه باطل به جبهه ایلام منطقه عملیاتی دهلران رفته بود.

وی در 21 تیرماه سال 67 با تک ایذایی دشمن قبل از عملیات مرصاد در منطقه عملیاتی موسیان (دهلران) در نیمه های شب مورد اصابت تیر قرار گفته و پس از زخمی شدن به علت حجم بالای آتش دشمن از همرزمان خود جا مانده و به درجه رفیع شهادت نائل اما پیکرش مفقود شد.

پیکر شهید عطاء الله خواجه میرزایی در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) وارد شاهرود شد و امروز بعد از 26 سال در آرامگاهی که برای او در سرزمین مادری اش تاش علیا در نظر گرفته شده به خاک سپرده شود.




برچسب ها : عکس برچسب ها : شاهرود